Handelsbetingelser
Generelle oplysninger:
Unic Shoes
Nørregade 45
7500 Holstebro
CVR. Nr. 40810366
Levering
Vi leverer med GLS eller Postnord og sender fragtfrit ved køb over 499 kr. til en Postnord pakkeshop. Leveringsomkostninger ved køb under 499 kr. kan ses når du bestiller. Vi leverer til hele Danmark.
Din ordre leveres som udgangspunkt indenfor 1-3 hverdage. Unic Shoes er ikke ansvarlig for udefrakommende forsinkelser og forhold, såsom vejrforhold og strejker.
Ved travle perioder som Black Friday, udsalg, højtider eller mærkedage samt ekstraordinære rabatter kan længere leveringstid end normalt forekomme.
Enkelte varer afhentes på vores stødlager eller i en af vores fysiske butikker, hvor ekstra leveringstid også kan forekomme. Vi giver besked på mail eller SMS. Hvis dette er tilfældet sender vi dine varer samlet, hvoraf længere leveringstid kan forekomme.
Betaling
Unic Shoes modtager betaling med:
- Mobilepay
- VISA/Dankort
- VISA Electron
- MasterCard
- JCB
- Apple Pay
- Google Pay
Alle priser på www.unicshoes.dk er inkl. 25 % moms og er angivet i danske kroner.
Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret når du handler på www.unicshoes.dk. Fortrydelsesretten træder i kraft når din pakke er udleveret i din pakkeshop eller modtaget som privat levering.
Vi bytter julegaver t.o.m. d. 14/1-2024.
Uafhentede pakker
Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte at modtage varen og er ikke omfattet af fortrydelsesretten. Uafhentede pakker kræver længere håndtering, hvorfor der opkræves håndteringsgebyr.
Hvis du ikke afhenter din pakke, og pakken kommer uafhentet retur til os, fratrækker vi 61 kr. fra din ordre. Det gælder også, hvis du har fået fragtfri (gratis) levering.
Hvis du har bestilt din ordre med privatlevering, men nægter at tage imod din pakke, fratrækker vi et ekstra håndteringsgebyr på 19 kr.
Ønsker du at få tilsendt pakken igen, skal du kontakte vores kundeservice.
Varens stand
Varen skal leveres tilbage i ny og original emballage. Det er tilladt at prøve fodtøjet, som du ville gøre i en fysisk butik. Skulle der være sket en forringelse af varens værdi som skyldes at anden håndtering eller at varen har været taget i brug, vil dette give en værdiforringelse som vurderes individuelt og fastsættes af Unic Shoes.
Pak varerne forsvarligt ind i en pose eller papkasse. Du må IKKE tape skoæsker til eller sætte fragtlabel uden på disse. Sker dette, vil det give varen en værdiforringelse, som vi vurderer individuelt og beløbet bliver fratrukket returbeløbet.
Returnering og ombytning
Hvis du ønsker at returnere eller ombytte en vare, så skal vi have modtaget returpakken senest 14 dage efter, at du har afhentet pakken. Ønsker du penge retur, kan der gå op til 5 hverdage, efter vi har modtaget din returforsendelse, før at du kan se pengene på din konto. Vi udbetaler kun penge på det kort, som ordren er købt med.
Overskrider du de 14 dages returret, kan vi hos UNIC SHOES vælge om vi betaler beløbet på et tilgodebevis eller kan nægte at returnere pengene, da returfristen er overskredet.
Vi bytter julegaver t.o.m. d. 14/1-2024.
Du returnerer ved at bruge vores returportal. Her skal du have dit ordrenr. og e-mail som ordren er bestilt i klar for at logge ind.
Du skal selv betale for at sende en vare retur. Betalingen sker igennem vores returportal. Hvis varen skal ombyttes til anden størrelse eller en anden model til tilsvarende pris så betaler vi returfragten for at sende den nye vare tilbage til dig igen.
Hvis du selv ønsker at stå for at vælge forsendelse, skal du tydeliggøre på et stykke papir, dit ordrenummer og hvad du ønsker skal ske med dine vare(r).
Læs mere om hvordan du returnerer og ombytter her.
Vores adresse:
Unic Shoes
Nørregade 45
7500 Holstebro
Hvis ikke bruger vores returportal, så anbefaler vi at du sender med enten GLS eller Post Nord, da begge tilbyder at sende forsikrede pakker med track and trace.
Bemærk: Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav og ej heller ikke pakker sendt til pakkeshops og posthuse.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, kan du naturligvis returnere din vare til os i ubrugt stand. Vi udbetaler som udgangspunkt dit tilgodehavende til det betalingskort der blev anvendt, da købet blev foretaget. Ønsker du penge retur, kan der gå op til 5 hverdage, efter vi har modtaget din returforsendelse, før at du kan se pengene på din konto.
Reklamationsret
Du kan reklamere hvis en vare går i stykker mindre end 2 år efter købet. Det samme gælder hvis du opdager varen mangler funktioner, som der er lovet eller forventet da du købte den.
Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandleren, de efterfølgende 1½ år ligger hos kunden. Reklamationsret er kundens lovfæstede ret.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert brug af produktet.
Der er ingen garanti/reklamationsret på glimmer, perler, pailletter eller lignende.
AFSLAG I PRISEN
Et afslag i prisen vil typisk komme på tale, hvis det drejer sig om en mindre mangel eller fejl. Et passende beløb vil blive vurderet individuelt og svare til fejlens værdiforringelse. Det kan eksempelvis være en plet eller en væsentlig forskel i farven.
Har du en reklamation kontakt da vores kundeservice på unicshoes@outlook.dk og vi vil guide dig.
Klagemuligheder
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby, telefon 41 71 50 00, eller læs mere om dine klagemuligheder på: www.kfst.dk, eller på ec.europa.eu.
Forbehold
I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller forsøge at skaffe de pågældende varer igen.
Vi tager forbehold for eventuelle lagerfejl, prisfejl og taste fejl. I langt de fleste tilfælde vil du blive kontaktet af vores kundeservice, hvis der opstår en fejl hos os.
Forbehold af priser og udsolgte varer
I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller forsøge at skaffe de pågældende varer igen.
Vi tager forbehold for eventuelle lagerfejl, prisfejl og taste fejl. I langt de fleste tilfælde vil du blive kontaktet af vores kundeservice, hvis der opstår en fejl hos os.
Nogle priser priser på Google og Facebook opdateres langsommere end på vores webshop. Dvs. prisen på Google og Facebook kan være lavere end på vores webshop. Vi matcher ikke forskellen mellem disse priser på Google og Facebook og vores webshop. Der kan i søgeresultater på søgemaskinerne (herunder Google) være andre procentrabatter og priser. Vi matcher heller ikke disse priser og procentrabatter.
Persondataloven
For at du kan indgå aftale med os på Unic Shoes har vi brug for følgende oplysninger:
– Navn
– Adresse
– Telefonnummer
– E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Unic Shoes og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Unic Shoes har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på Unicshoes.dk er Patrick Damkjær. Vi opbevarer ikke kunde oplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kunde oplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til Unic Shoes videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos Unic Shoes har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Unic Shoes via e-mail unicshoes@outlook.dk